Realizując kontrakt na dostawę 8 pojazdów Tur VI dla Policji AMZ-KUTNO S.A. zdecydowało się na użycie innego podwozia niż w pojeździe prezentowanym na ubiegłorocznym MSPO, o czym poinformował Dariusz Fabisiak, prezes zarządu spółki.

"Z projektem Tura VI poszliśmy w stronę podwozia MAN 4x4 z silnikiem Euro 3, bo takie spełniało wymagania Policji. Jest to podwozie ciężarowo-terenowe, które Polska Policja używa do przewozu ładunków wybuchowych" - mówił w rozmowie z InfoSecurity24.pl Dariusz Fabisiak. Zmiana, chociaż kluczowa, nie wpłynie na termin dostawy. Stanowi też element strategii rozwoju tego pojazdu, który dostępny będzie zarówno w prezentowanej już wersji na bazie Forda F-550 jak też w wariancie MANa.

Pojazd Tur VI powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie w zakresie opancerzonego pojazdu patrolowo-interwencyjnego. Firma od ponad dekady miała w ofercie tego typu pojazd, jednak producent podwozia stosowanego w tym ponad sześciotonowym wozie nie kontynuował go. Rosło też zainteresowanie maszynami o znacznie większej masie i równocześnie możliwościach balistycznych.

dalsza część artykułu: tutaj
f
ot.AMZ-KUTNO S.A.